Tortosa presentarà recurs de reposició contra l’aprovació de l’estudi informatiu de l’A-7 entre La Jana i Castelló

on
L’alcalde de Tortosa, Ferran Bel, ha reiterat el seu convenciment que “no hi ha cap interès a redactar el projecte executiu”.
Tot i les modificacions que preveu Foment en l’estudi informatiu aprovat, atenent part de les reclamacions del territori, la proposta final no atén les al·legacions fetes entorn el terme municipal de Tortosa, al seu pas entre Campredó i Font de Quinto. 

Traçat interior

El Ministeri de Foment va fer pública fa una setmana l’aprovació de l’estudi informatiu del tram La Jana-El Perelló de l’A-7, l’autovia del Mediterrani que discorre des de Castelló fins a Tarragona. El pressupost estimat per a l’execució d’aquest tram, d’uns 60 quilòmetres, des del municipi de La Jana, al Baix Maestrat, fins al Perelló, és de 470 MEUR.Els termes municipals afectats per aquest futur subtram de l’A-7 són la Jana, Traiguera i Sant Rafael del Riu a la demarcació de Castelló, i Ulldecona, Godall, la Galera, Santa Bàrbara, Tortosa, l’Aldea, Camarles i l’Ampolla a les Terres de l’Ebre.
Aquest estudi informatiu ja havia estat sotmès a tres processos d’informació pública i l’any passat va aconseguir la declaració d’impacte ambiental. L’estudi informatiu aprovat ha tingut per objecte seleccionar el traçat de la nova autovia A-7 entre la Jana i el Perelló, d’entre tres alternatives: una de costanera, una d’intermèdia i una d’interior. L’alternativa aprovada és la interior, modificada per tenir en compte algunes al·legacions presentades durant els processos d’informació pública. 
Així, segons Foment, s’ha desplaçat el traçat lleugerament respecte l’inicialment proposat en dos trams per reduir l’afecció a espais naturals, Llocs d’Interès Comunitari (LIC) i Zones d’Especial Protecció per a les Aus (ZEPA) i altres zones de valor ambiental. Així, el traçat s’aproxima al terme municipal de Sant Rafael del Riu per minimitzar l’afecció als secans de Montsià.
De la mateixa manera, el traçat s’apropa a l’AP-7 per reduir l’afecció a l’espai natural de les serres de Cardó-Boix i al jaciment arqueològic de Vinaxarop. Així mateix, al terme de Santa Bàrbara, s’ha desplaçat el traçat per allunyar d’una zona inundable del barranc de la Galera i buscar una zona favorable per a l’enllaç amb la carretera autonòmica C-12, l’eix de l’Ebre.

Advertisements

Deixa un comentari

Please log in using one of these methods to post your comment:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s