Supervivència del comerç de ciutat

font: La Veu de l’Ebre
A l’entrada de Tortosa s’està construint una nova gran superfície comercial de bricolage. Aviat començaran també a elevar-se les parets d’un altre magatzem d’alimentació. Són ja un nombre significatiu les empreses de dimensions grans que hi ha a les portes de la ciutat. Entenent que són “grans” per a la capacitat d’una ciutat mitjana i la demografia de la zona.
En menor proporció també hi ha algunes grans superfícies a altres poblacions de les Terres de l’Ebre.
El comerç petit, el comerç de ciutat, tremola a tot arreu quan s’anuncia la creació d’una gran superfície comercial. Amb lògica perquè la supervivència de una bona part de les botigues no és fàcil. Però no té sentit dir que cal prohibir les grans superfícies perquè no es poden posar portes al camp. Formen part del desenvolupa ment, de les economies d’escala i dels canvis socials. A més a més, si no es posen a un lloc s’instal·laran en un altre, potser a dos o tres quilòmetres,que ja és un municipi diferent.
Per a contrast amb els magatzems de l’entrada per la carretera de l’Aldea, és ben cert que circulant per carrers comercials de Tortosa en mesos com l’actual, en què ja ha passat el període nadalenc, es comprova que l’activitat és baixa. I el que és més greu: hi ha molts locals tancats amb indicació de lloguer o venda.
Acceptant que les dificultats hi són, tampoc no s’ha d’oblidar que, si ho treballa bé, el petit comerç es pot aprofitar de l’atracció que pels compradors tenen les grans superfícies oferint productes més especialitzats o exclusius. Però, sobretot, saber que les noves tecnologies canvien les tendències comercials fins al punt que un petit establiment d’un poble pot vendre a tot el món. No ja des d’una ciutat com Tortosa, Amposta o Sant Carles de la Ràpita, sinó de Paüls, Vinebre,Prat de Comte o Godall. Una part important de la renovació de les botigues ha d’anar més enllà de millorar l’aparador -que està molt bé-, sinó a partir de saber que l’aparador més gran, potent i amb futur es diu el món d’Inter-net. Tot comerciant que vulga anar endavant s’ha de plantejar com està la pàgina web de la seua botiga. Fins i tot si clients de Madrid, Berlín o Austràlia que no coneix físicament li poden demanar algun producte i els ho podrà servir. Penso que qualsevol bo tiguer que tinga l’amabilitat de llegir aquestes ratlles s’ha de preguntar si la seua botiga té un web raonablement bo fins i tot per oferir els seus productes a gent ben distant.
En el cas que un comerciant no es veja amb capacitat econòmica per tindre un bon web, ho pot resoldre fent-ho conjuntament amb uns quants establiments, siguen del mateix ram o no. D’allò que poden estar segurs és que cada cop menys la gent anirà a la seua botiga simplement per tradició.
supervivencia-del-comerc-de-ciutat
Anuncis

Deixa un comentari

Please log in using one of these methods to post your comment:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s